Digiturundus on praegu ärimaailmas ülioluline ja seda eriti just alustavate ettevõtete jaoks, kes soovivad hakata oma tegevusega silma paistma ja potentsiaalsete klientideni jõuda. Kuid kust alustada? Kuidas määratleda oma sihtrühm, valida õigeid kanaleid ja seada eesmärke? Selle kohta jagab soovitusi Virgo Press loovagentuurist QR, pakkudes ka parimaid praktikaid, mis aitavad luua tugeva digiturunduse strateegia.
Millised on esimesed sammud, mida alustav ettevõtja peaks astuma digiturunduse strateegia loomisel?
Digiturunduse strateegia loomisel peaks esimeste sammudena määratlema oma sihtrühma, kellele soovitakse oma toodet või teenust turundada ja mõtlema, kus see sihtrühm veedab aega, et leida sobilikud turunduskanalid.
Samuti tuleks strateegia loomisel paika panna turunduse eesmärgid, mida soovitakse saavutada. Oluline on jälgida, mida konkurendid teevad ja seda analüüsida, et leiaks võimalusi eristumiseks ning õppida konkurentide tugevustest ja vigadest.
Kui oluline on veebisait alustavale ettevõttele ja mida tuleks selle loomisel arvestada?
Veebisaidi olemasolu on alustavale ettevõttele äärmiselt oluline, kuna see toimib ettevõtte virtuaalse visiitkaardina, mis tõstab usaldusväärsust ja on pidevalt klientidele kättesaadav.
Veebilehe loomisel tuleks arvestada, et see peaks olema kasutaja- ja mobiiliasõbralik, lihtne navigeerida ning selgete üleskutsetega.
Kuidas peaks ettevõtja määratlema oma digiturunduse eesmärgid ja KPI-d (võtmetulemuslikkuse indikaatorid)?
Digiturunduse eesmärkide ja KPI-de määratlemisel peaks lähtuma oma ärieesmärkidest ja kasutama konkreetseid sihte, mis võivad hõlmata bränditeadlikkuse suurendamist, veebilehe liikluse kasvatamist või müügikampaaniate edukust.
KPI-d võivad olla näiteks veebilehe külastuste arv, konversioonimäärad, ostude arv ja sotsiaalmeedia kaasatus.
Millised on esimesed ja kõige olulisemad digiturunduse kanalid, kuhu investeerida?
Kõige olulisemad on Google Ads, SEO ja sotsiaalmeedia.
Google on esimene koht, kus kliendid oma soovitud toodet või teenust otsivad. Tasulised Google Adsi reklaamid ja SEO tagavad, et firma veebileht on otsingutulemustes esirinnas. Sotsiaalmeedia kanalid nagu Facebook, Instagram ja TikTok lubavad ettevõttel luua ja jagada huvitavat sisu, mis jõuab laia sihtrühmani. Kui ettevõtte sihtgrupp on äriklientuur, siis LinkedIn on kindlasti üks parim platvorm B2B turunduseks.
Kuidas valida õigeid sotsiaalmeedia platvorme oma brändi turundamiseks?
Õigete sotsiaalmeedia platvormide valik sõltub ettevõtte tegevusalast ja sihtrühmast. Üldiselt on Facebook üsna universaalne platvorm, samas kui visuaalsele poolele orienteeritud ettevõtted võiksid eelistada Instagrami või TikToki.
B2B ettevõtetele on nagu mainitud parimaks kanaliks LinkedIn. Oluline on analüüsida, millistel platvormidel sihtrühm veedab kõige rohkem aega ja suunata oma ressursid just nendele platvormidele.
Milliseid sisu- ja reklaamistrateegiaid soovitaksite alustavale ettevõtjale?
Keskenduda võiks sisu- ja reklaamistrateegiatest eelkõige oma teenusest või tootest artiklite kirjutamisele, kodulehe otsingumootoritele optimeerimisele ja Google’i ning Facebooki tasulistele reklaamidele.
Kuidas saab ettevõtja SEO-d kasutada oma nähtavuse parandamiseks otsingumootorites?
SEO-d ehk otsinumootoritele optimeerimist saab oma ettevõtte nähtavuse parendamiseks internetis kasutada väga edukalt. Alustada tuleks enda teenuse või toote kohta märksõnade määratlemisega: millised on need peamised märksõnad, mida klient kasutab? Seejärel tuleb oma koduleht selle pilguga üle käia ja tagada, et need märksõnad oleksid õigetes kohtades olemas nii teenuste ja toodete lehtedel kui ka blogi sisus.
SEO parendamiseks võiks kirjutada oma oluliste märksõnadega blogipostitusi, milles räägitakse kliendile kasulikku ja huvitavat. Samuti tasub muretseda veebilehele suunavaid linke, näiteks teha külalispostitus mõnes teises blogis või tellida sisuturundusartikkel mõnes veebiajakirjas.
Mis on kõige olulisemad mõõdikud ja analüütika tööriistad, mida peaks kasutama digiturunduse kampaaniate hindamiseks?
Kõige olulisemad analüütika tööriistad, mida ettevõtja peaks kasutama oma digiturunduse kampaaniate hindamiseks, on Google Analytics ja erinevate sotsiaalmeedia platvormide analüütika tööriistad. Mõõdikutest peaks kindlasti jälgima konversioonimäärasid ehk seda, kui palju veebilehe külastajatest sooritab soovitud tegevuse, näiteks ostab või registreerub.
Kuidas määrata eelarvet digiturunduse jaoks ja kuidas seda efektiivselt hallata?
Digiturunduse eelarve määramisel tuleks arvestada ettevõtte üldist finantsseisu ja digiturunduse eesmärke. Ettevõtlusega alustades võib alguses olla keeruline leida õiget summat, aga ühe soovitusena võib kasutada järgmist nippi: igalt teenitud summalt suunata turunduseelarvesse 10%, mida saad järgmine kuu turunduses kasutada.
Kuidas hoida end kursis digiturunduse trendide ja parimate praktikatega?
Digiturunduse trendide ja parimate praktikatega kursis hoidmiseks jälgi turundusvaldkonna professionaale ja ettevõtteid sotsiaalmeedias.
Paljud eksperdid ja ettevõtted jagavad regulaarselt väärtuslikku turundusalast teavet ja häid nõuandeid. Samuti tasub tellida oma ala tegijate uudiskirju ja lugeda turundusalaseid blogisid, näiteks Veebimajutuse blogi või Turunduslabor. Sotsiaalmeedias tasub liituda sotsiaalmeediaturunduse ja digiturunduse teemaliste gruppidega, nagu näiteks “Sotsiaalmeedia turundus” Facebookis. Uute trendidega kursis hoidmiseks soovitan külastada digiturunduse teemalisi konverentse ja veebinare.
Millist rolli mängib klienditeenindus ja tagasiside kogumine digiturunduse strateegias?
Klienditeenindus ja tagasiside kogumine on digiturunduse strateegias oluline, sest hea klienditeenindus aitab luua positiivset brändikuvandit ja suurendada klientide rahulolu ja lojaalsust. Kui ettevõttes puudub hea klienditeenindus, siis pole mõtet ka turundustegevusse oma raha suunata. Tagasiside kogumine võimaldab mõista klientide vajadusi ja ootusi, mis omakorda aitab parandada tooteid, teenuseid ja turundustegevusi.
Artikkel on algselt ilmunud Veebimajutus.ee blogis.