Konkurentsitihedas maailmas on organisatsioonide ja ettevõtete vajadus kvaliteetse sisuturunduse, enda sotsiaalmeedias reklaamimise ning kodulehe optimeerimise ehk SEO ja otsinguturunduse järele suurem kui kunagi varem.
Üha enam mõistetakse, et edukas sotsiaalmeedia turundus on midagi enamat kui paar reklaampostitust sotsiaalmeedias või kodulehe värskendus.
Jätkuv majanduslangus tingib samal ajal küsimuse, kas oleks ehk odavam sotsiaalmeedia haldamise ja reklaami teenus hoopis sisse osta, selle asemel, et palgata täiskohaga turundusjuht või -spetsialist. Üha rohkem ettevõtteid usaldab turunduse professionaalse turundusagentuuri hallata. Järgnevalt toome välja 5 põhjust, miks osta sisse sotsiaalmeedias turundamise teenust.
Fookuses strateegiliselt ainult kõige olulisem
Organisatsiooniväline digiturundusagentuur pühendab oma tähelepanu selle lühikese aja jooksul, mis teenuse osutamiseks on kokku lepitud (üldjuhul 1-2 tundi päevas), täielikult ettevõtte sotsiaalmeedia strateegia elluviimisele. Olenevalt ühiselt seatud eesmärkidest tegeleb digiturundusagentuur sisuturunduse, SEO, Google Adsi ja/või sotsiaalmeedia kampaaniatega, sh Facebooki ja Instagrami reklaamide seadistamise ja haldamisega.
Täiskohaga palgal oleva turundusjuhi või -spetsialisti igapäevatöö sisaldab samal ajal sageli kõrvaltegevusi, nagu koosolekutel osalemine, teiste osakondadega suhtlemine, et saada turundustegevusteks sisendit, erinevate ürituste korraldamine, ettevõtete meenete välja valimine ja soetamine jm jooksvad ülesanded ning kontorirutiinid, mis kõik hajutavad tähelepanu põhiülesannetelt.
Turundusagentuuris töötab sinu heaks terve meeskond oma ala spetsialiste
Digiturunduse spetsialistidel on igaühel oma nišš ja ühes agentuuris on harilikult erinevate kompetentsidega inimesed, kes on pühendunud oma valdkonnale, näiteks
- sotsiaalmeedia strateegia loomine;
- SEO seadistamine Google’i otsingumootoritele;
- Google Adsi kampaaniate seadistamine;
- sotsiaalmeedia kampaaniate haldamine, s.o Facebooki ja Instagrami story’de tegemine ja reklaamide seadistamine;
- copywriting ehk sisukirjutamine;
- videograafia ehk visuaalse videokeele loomine.
Iga spetsialist tegeleb just sellega, milles tema on kõige pädevam. Ettevõttesisesel turundusjuhil või -spetsialistil on kindlasti oma tugevused, ent ükski inimene ei saa ega peagi kõike teadma ja oskama. Suure tõenäosusega pole olemas inimest, kes teaks ja oskaks sotsiaalmeedia turunduse osas kõike, olgugi et organisatsioonid ja ettevõtted seda turundusinimese värbamisel temalt ootavad.
Rahaliselt soodsam
Turundusagentuur pakub sotsiaalmeedia turundust kuluefektiivselt ja paindlikult, keskendudes organisatsiooni konkreetsele vajadusele, olgu selleks siis otsingumootorites esiletulek, bränditeadlikkuse kasv või müüginumbrite tõus. Pole vaja muretseda täiendavate kulude pärast, nagu turundusjuhile või -spetsialistile tavapäraselt makstav töötasu, mis hõlmab ka puhkusetasu, lisaboonuseid, koolituskulusid ja töövahendite kulu.
Turundusagentuuri või vabakutselise kaasamine seevastu võimaldab paindlikkust, kuna maksate ainult konkreetsete projektide või kampaaniate eest. Näiteks kui fookus on Google Adsi kampaaniatel teatud hooajal või sotsiaalmeedia aktiivsel kasvatamisel Instagramis ja TikTokis, saab agentuur täita need vajadused täpselt ilma pikaajaliste kuludeta. Kulutuste jaotus on siin paindlik ja võimaldab ettevõttel turundustegevuste mahtu kas suurendada või vähendada vastavalt hetkevajadustele, pakkudes selget rahalist säästu ja eelarve juhtimise paindlikkust.
Teenusepakkujat valides maksate ainult konkreetse töö eest, ilma lisakulude ja maksukoormuseta. See on eelarvesõbralikum lahendus eriti väikeettevõtetele. Kui vajadus turundustegevuste järele muutub, saab koostööd teenusepakkujaga kiiresti vastavalt kohandada.
Väiksem ajakulu
Agentuuri spetsialistidest meeskond teeb strateegiliselt olulised turundustegevused palju lühema ajaga. Tegelikult ei tähenda täiskohaga turundaja tööpäev alati 8 tundi sisutihedat turundustegevust, vaid sageli ka erinevaid kõrvaltegevusi ja pause. Kogemus näitab, et paljud palgalised turundusspetsialistid jõuavad suurema osa oma efektiivsest turundustegevusest ära teha nelja või isegi paari tunniga. Siinjuures on teenusepakkujal selge eelis: keskendutakse kindlatele ülesannetele ja soovitud tulemustele, mitte tööpäeva täitmisele.
Teenuseosutaja töö tulemuslikkust saab hõlpsasti hinnata konkreetsete numbrite järgi:
-
SEO tulemuste puhul on mõõdetav veebiliikluse kasv ja positsioon otsingumootoris;
-
sisuturunduse puhul loetavuse ja kaasatuse numbrid;
-
sotsiaalmeedia puhul kaasatuse määr ja jälgijate arvu kasv.
Digiturunduse parimate praktikate rakendamine
Turundusagentuuri spetsialistid on üldjuhul väga hästi kursis uusimate turutrendide ja tehnoloogiatega, kuna see on nende igapäevane töö ja annab neile seetõttu ilmselgelt ka konkurentsieelise.
Nad jälgivad
- kuidas toimivad Google’i algoritmid;
- millised sisuturunduse strateegiad tõmbavad tähelepanu;
- millised on uusimad sotsiaalmeedia suunad ja uued digitööriistad;
- millised on parimad tavad, mida TikToki reklaamide loomiseks kasutada jpm.
Ajakohased teadmised, kompetentsus ja kirg ning sellest tulenev uudishimu oma valdkonna vastu annavad ettevõttevälistele teenusepakkujatele tugeva eelise. Teenusepakkuja soovib oma klientidele pakkuda alati parimaid ja ajakohasemaid lahendusi.
Kokkuvõtteks
Koostöö turundusagentuuri või vabakutselise spetsialistiga on paindlikum, kulutõhusam ja enam tulemustele orienteeritud lähenemine kui täiskohaga turundusjuhi või -spetsialisti palkamine. Järjepidev kursisolek digiturunduse trendide ja uusimate tööriistadega, omavaheline tihe koostöö ja võime uute lähenemistega kiiresti kohaneda aitavad igal digiturundusagentuuril (ja tema kliendil) saavutada oma strateegilisi eesmärke tõhusamalt ja kiiremini. Selline koostöö vähendab personalikulusid ja -riske ning võimaldab keskenduda oma põhitegevusele, samal ajal kui turunduspartner hoolitseb brändi nähtavuse ja müüginumbrite kasvu eest.
Lõppkokkuvõttes sõltub turundaja valik ettevõtte vajadustest ja eesmärkidest. Kui prioriteediks on maksimaalne paindlikkus, kuluefektiivsus ja pikaajaliste tulemuste saavutamine, on turundusagentuur või vabakutseline partner tihti parim valik. Nad suudavad pakkuda laia valikut teenuseid ning toetada ettevõtte väärtuse kasvu ja tugevdada konkurentsieelist nii lühi- kui ka pikaajaliselt, viies brändi uuele tasemele.