Kes ei oleks kuulnud digiturundusest? Teenusepakkujad väidavad tihtilugu, et tegu on müügi kasvatamise imevahendiga ning reklaamimaailm on täiesti muutunud, kuid mida see sõna endas tegelikult hõlmab?
Esiteks peab mainima, et digiturundus on tõepoolest muutnud viisi, kuidas ettevõtted oma tooteid ja teenuseid reklaamivad, pakkudes hulgaliselt uusi võimalusi sihtgrupiga kontakti loomiseks. Kui varasemalt tuginesid ettevõtted peamiselt kulukatele ja raskesti mõõdetavatele traditsioonilistele kanalitele nagu ajalehed, raadio ja televisioon, siis moodsa digiturundusega alustamiseks pole vaja muud kui uudishimu ja pealehakkamist. Lisaks on tänapäeva analüütilised tööriistad loonud suurepärase võimaluse ettevõtetel enda reklaamide kohta infot koguda, selle kaudu enda sihtgruppi paremini tundma õppida ja aina kasumlikumaid kampaaniaid käivitada.
Kuid millised on siis tänapäevased digiturunduse meetodid, mis neist kasu on ning kuidas pihta hakata?
- Sisuturundus. See meetod keskendub asjakohase sisu loomisele ja jagamisele, et kasvatada bränditeadlikkust ja luua usaldust klientide seas. Sisuturunduse eesmärk on pakkuda huvitavat ja kasulikku infot, mida võib saavutada näiteks blogipostituste kirjutamise või videote salvestamisega. Kui loodav sisu lahendab klientide probleeme ja rahuldab uudishimu, siis paigutub ettevõte nende jaoks automaatselt usaldusväärsele positsioonile lisaks on sisuturunduse eeliseks selle pikaajaline mõju – kvaliteetne sisu võib tuua veebilehele liiklust ja müüke ka aastaid pärast esmast avaldamist.
- Otsingumootori optimeerimine (Search Engine Optimization ehk SEO). Keerulisena näiva termini võib laias laastus kokku võtta sellise näitega: kui Tallinnas elav klient, kellel on vaja talverehvid alla saada, trükib Googlesse “rehvivahetus Tallinnas”, siis suure tõenäosusega valib ta teenusepakkuja esimeselt lehelt. No päriselt, millal keegi näiteks kolmandale lehele jõudnud on? Seega kui ettevõtte tegeleb rehvivahetusega, siis tahab ta olla Google tulemustes võimalikult kõrgel kohal. Selleks ongi vaja tegeleda optimeerimisega. See hõlmab endas kindlate märksõnade kasutamist, veebilehe kiiruse parandamist, linkide loomist ja palju muud. SEO ettevõtte jaoks on kulda väärt investeering, sest selle kaudu leiavad kliendid sind just siis, kui nad teenust otsivad.
- Sotsiaalmeedia turundus. Lisaks enda jälgijatega vahetult suhtlemisele pakub sotsiaalmeedia võimalusi luua sihitud reklaame, mis on kohandatud konkreetsete demograafiliste gruppide, huvide ja käitumismustrite järgi. Näiteks võib ettevõte kasutada Instagrami, et kaunite piltide ja videote kaudu tõsta bränditeadlikkust. Või korraldada Facebookis kampaaniaid ja reklaamida üritusi. Sotsiaalmeedia turunduse eeliseks on selle kohene tagasiside – ettevõtted saavad reaalajas jälgida, kuidas sihtrühm nende sisule reageerib ja vastavalt sellele oma strateegiat kohandada. Loe lähemalt.
- Meiliturundus. Meiliturundus on üks vanemaid, kuid endiselt tõhusamaid digiturunduse viise. See aitab hoida kontakti olemasolevate klientidega, seeläbi nende lojaalsust kasvatades. Selle meetodi abil saavad ettevõtted saata pakkumisi ja uudiskirju otse klientide postkasti, mida enamus jälgivad igapäevaselt. Näiteks võib ettevõte saata eripakkumisi sünnipäevaks, meeldetuletusi hüljatud ostukorvi kohta või jagada nippe toodete kasutamise kohta. Meilikampaaniad on üldiselt suhteliselt madala kulu ja kõrge tasuvusega, eriti kui need on tehtud läbimõeldult, arvestades klientide soove ja käitumismustreid.
- Tasuline reklaam (PPC – Pay-Per-Click). PPC reklaam on digiturunduse meetod, mille puhul ettevõte maksab reklaami eest ainult siis, kui potentsiaalne klient sellel klõpsab. See meetod võimaldab ettevõttel sihtida neid, kes on nende toodetest või teenustest huvitatud. PPC reklaame kasutatakse sageli otsingumootorites (näiteks Google Ads) ja sotsiaalmeedias. Näiteks võib ettevõte Google Adsi abil sihtida kindlaid märksõnu, et jõuda potentsiaalsete klientideni, kes parasjagu pakutavat teenust või toodet otsivad. Tõhusalt seadistatud PPC reklaam on efektiivne, kuna annab kiireid tulemusi ja võimaldab täpset kulude kontrolli. Lisaks saab ettevõte kähku tagasisidet ja vajadusel kampaaniat kohandada.
Moodsa digiturunduse meetodid on muutnud ettevõtete turundusstrateegiaid tulemuslikumaks. Nüüd saab umbes lahmimise ja eelarve tuulde loopimise asemel tulemusi ka kampaania kestel analüüsida ning vajadusel muudatusi sisse viia. Kindlasti nõuab digiturundusest korraliku kasumi lõikamine palju õppimist ja tööd, kuid karta pole midagi. Tuleb lihtsalt alustada.